Завршена тродневна радионица „Kинестетичка интелигенција”, под вођством признатог грчког кореографа и плесача Димитриса Сотириуа

У Балетској сали Народног позоришта у Београду, 13. марта одржана је последња од три радионице, из циклуса названог „Kинестетичка интелигенција“, које су урађене под вођством признатог грчког кореографа и плесача Димитриса Сотириуа

„Импровизација је део нашег свакодневног живота, примењујемо је стално: шетајући улицом, ћаскајући, увек када реагујемо на оно што нам се дешава не знајући исход унапред. Шта је другачије када је у питању час импровизације? То је само свеснији напор да се ум и тело уједине кроз покрет. Наш основни задатак током ове радионице била је практичност. Наш основни материјал су осећаји и тело. Kроз специфична физичка упутства и ограничења, правимо мапу да се не бисмо изгубили у бесконачности избора и да бисмо могли да верујемо нашем телу да ће урадити оно што иначе зна да ради тако добро: да се креће. Овде се нисмо бавили резултатом, који је несталан, баш као и време које пролази, већ свесношћу која се вежба кроз освајање све већих делова овог лудог забавног парка који су живот и плес”, рекао је Сотириу.

Радионица је, од 11. до 13. марта, у поподневном и вечерњем термину, била отворена за чланове ансамбла Драме, Опере и Балета Народног позоришта у Београду, као и за друге заинтересоване уметнике - глумце, плесаче, кореографе, извођаче…

Сотириоу (1968, Драма, Грчка) је студирао плес у Државној плесној школи у Атини, а затим се усавршавао у Њујорку. 

Радио је десет година са чувеном грчком кореографкињом Зузу Николуди у њеној трупи Chorika

Један је од оснивача плесне трупе Sinequanon dance company са чијим је плесним представама гостовао широм света. 

Између осталог, изучавао је и Александер технику, јогу као и Таи Чи.  

Радио је као кореограф и аутор сценског покрета на бројним представама – грчким трагедијама, комедијама, операма, савременим комадима, и то у сарадњи са Народним позориштима у Грчкој, Србији, Бугарској, Северној Македонији. 

Био је сарадник редитељу Слободану Унковском на неколико пројеката, укључујући и представу Народног позоришта у Београду – „Фигарова женидба и развод”. 

Дубоко га занима култура суфизма: тренинг карактера повезан са тренингом тела, место где се сусрећу источне и западне технике.

Прочитајте још вести