Архива вести

Народно позориште у Београду
УСПЕШНО ГОСТОВАЊЕ СОЛИСТЕ ОПЕРЕ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА МИХАИЛА ШЉИВИЋА У ВЕРДИЈЕВОМ "ФАЛСТАФУ" НА СЦЕНИ ТЕАТРА "КАРЛО ФЕЛИЧЕ" У ЂЕНОВИ
08.02.2017.

Солиста Опере Народног позоришта у Београду бас Михаило Шљивић гостовао је с великим успехом у Вердијевом "Фалстафу", који је под диригентском управом Ђузепа Аквавиве изведен на сцени Театра "Карло Феличе" у Ђенови.
Наш уметник је наступио у улози Пистола, Фалстафовог пратиоца, и на оба извођења, 21. и 28. јануара добио заслужене аплаузе публике, али и веома позитивне оцене од својих колега.
Шљивић, у изјави за сајт Народног позориштa, каже да је позив за гостовање добио од уметничког директора тог театра, маестра Аквавиве који га је посебно запазио док је са целокупним ансамблом Опере Националног театра припремао Пучинијевог "Ђанија Скикија" који је премијерно изведен за Дан позоришта, 22. новембра прошле године.
Такође, напомиње, да је велику улогу око његовог ангажмана одиграо управник Народног позориште Дејан Савић без чијег се контакта, како је истакао, ништа не би ни реализовало.
– Утисци су веома позитивни. За представу ме је припремао главни маестро, Андреа Батистони, који је, упркос томе што је млад (рођен 1987), веома познат у оперским круговима широм света. Ушао је у анале као "чудо од детета" када је као најмлађи диригент икада, са свега 24. године, дириговао у миланској “Скали”. Данас диригује оперску и симфонијску музику на свим познатим светским сценама и обавља функцију шефа диригента Токијске филхармоније. Режију “Фалстафа” обновила је Марина Бјанки, по замислима веома познатог, али, нажалост, покојног Луке Ронконија - каже Шљивић и подсећа да је Театар “Карло Феличе”, у којем се изводи опера, балет и симфонијска музика, највећа оперска Кућа по величини у Италији, док се по значају налази одмах иза чувене миланске “Скале”.
- Од својих колега, са којима сам припремао оперу и певао заједно у представама, а међу којима има светски познатих имена, добио сам веома позитивне коментаре. Међу њима су Карлос Алварез из Шпаније, један од најпознатијих и најтраженијих баритона данашњице, потом Алберто Мастромарин, Алесандро Луонга, Родриго Естевез, Росио Игнасио, Мануела Кастер… Од пет заказаних представа, певао сам две, јер ме је маестро Аквавива позвао у задњи час, а познато је да се тамо поделе знају и до годину дана пре премијере, а неретко и раније од тога – подсећа Шљивић.
Он каже да је током боравка у Италији учествовао и на једном хуманитарном концерту у организацији градоначелника Ђенове.
– Наступ је прошао веома добро. Добио сам овације, а певао сам арије Базилија (“Севиљски берберин”), Бартола (“Фигарова женидба”) и Фиеска (“Симон Боканегра”) – истиче Шљивић и напомиње да је продукциони тим Театра “Карло Феличе” у потпуности задовољан његовим ангажманом.
Изразио је очекивање да би, захваљујући томе, ускоро могао добити нови позив да учествује у неком од њихових пројеката.
М.Б.