У МУЗЕЈУ ОДРЖАНА ДИСКУСИЈА О РАЗВОЈУ САВРЕМЕНЕ ИГРЕ У СРБИЈИ И СКАНДИНАВИЈИ

У оквиру циклуса „Трибине“, у суботу 16. априла у Музеју Народног позоришта у Београду, одржана је дискусија под називом „Развој савремене игре у Србији и Скандинавији“.

Учеснике и публику поздравила је кустоскиња и историчарка Зорица Јанковић која је, између осталог, казала да је “Трибина” најновији циклус који покреће Музеј Народног позоришта и изразила наду да ће и он, као и већ покренути циклуси “Сусрети”, “Сећања”, “Јубилеји”, “Промоције”, “Концерти” и “Школски час” остварити непосредан контакт публике са “експонатима” из његовог сећања и актуелним позоришним ствараоцима.
Говорећи о Београдском фестивалу игре, она је оценила да су његов квалитетан играчки програм и добра едукација временом код домаћих гледалаца успоставили висок стандард пријема, што је резултирало престижном позицијом Београда и Србије на европској фестивалској плесној мапи.  
У отвореном и динамичном разговору, у којем су учествовали директорка Београдског фестивала игре, балерина и кореограф Аја Јунг, директор Гетеборг балета Јоханес Охман, оперативни директор Гетеборг балета Стефан Лакс, играч и кореограф Фернандо Мело и балерина и кореограф Далија Аћин, правиле су се паралеле о развоју балета у нашој земљи и Скандинавији, са акцентом да у свему томе велику улогу има не само разлика у  економској снази, већ и различита историја Србије и Шведске, као и региона у којима се те две државе налазе. Такође, разговарало се и о успешном континуитету који има Београдски фестивал игре, као и веома доброј сарадњи која постоји са Шведском. Ту је посебно апострофирана вишегодишња сарадња Народног позоришта у Београду са Краљевским драмским позориштем “Драматен” из Штокхолма, те сарадња Београдског фестивала игре са Кулберг балетом и Гетеборг балетом.
М.Б.