У МУЗЕЈУ НП ПРЕДСТАВЉЕНА КЊИГА "ИНТУИТИВНИ СВЕТ РАНКА МЛАДЕНОВИЋА"

Књига Иване Игњатов Поповић "Интуитивни свет Ранка Младеновића", коју је објавила Матица српска из Новог Сада, представљена је 11. априла у Музеју Народног позоришта у Београду, у оквиру циклуса "Промоције".

У име Куће, присутне је поздравио новоименовани директор Музеја Драган Стевовић, који је на ту функцију постављен пре два дана.
Он је посебно поздравио чланове породице Ранка Младеновића - сина Балшу и његову кћерку Ранку, као и господина проф. др Душана Рњака, представника "Матице Српске".
Структуру књиге чине два дела подељена у три целине. У првом делу, ауторка је кренула од поетике Ранка Младеновића и њених корена како би се показала његова чврста везаност за немачки експресионизам одакле је преузимао идеје за своје драмске иновације приказане у драмским гаткама, а чији се утицај осећао и у његовим грађанским драма, па донекле и у драмама насталим у заробљеништву.
Најобимнији део књиге представља поглавље "Ранко Младеновић као тумач драмског остварења". У њему се жели указати на Младеновићево конструктивно разматрање драматизација дела Достојевског и Боре Станковића, као и на његово тумачење гротексног као вечног у драмском остварењу.
У поглављу "Ранко Младеновић као историчар позоришта" жели се указати на његово виђење почетка позоришне делатности с Далеког истока, преко античке Грчке, Западне Европе, Србије (средњевековне и савремене) па све до "новог" америчког позоришта.
Други део књиге посвећен је драмском стваралаштву Ранка Младеновића.
- Позориште је један од најмоћнијих инструмената за истраживање и схватање човекове душе, за истраживање света и човековог места у њему, али и место с нарочитом атмосфером, где могу да се изазову дубоке, подсвесне емоције, и да се отворе оне енергије и снаге у људском уму које и појединце и друштво доводе у велика искушења. Ово начело било је основни постулат немачког еспресионизма, чијом поетком је Ранко Младеновић био заокупљен током свог целокупног стваралаштва. Вероватно је оволика моћ позоришта, као и експресионизма, утицала на Младеновића да највећи део свог стварања, критичарског рада, посвети развијању савременог позоришта у Србији у периоду после Првог светског рата - каже ауторка књиге, др Ивана Игњатов Поповић.
Поред ње, о књизи су говорили и професор Театрологије др Зоран Ђерић, асистент на Филозофском факултету магистар Невена Варница и театролог др Весна Крчмар.
М.Б.