Архива вести

Народно позориште у Београду
СОПРАН СА КИПРА МАРИЈА ПАПАЈОАНУ, У УЛОЗИ ДЕЗДЕМОНЕ, ГОСТОВАЛА У ВЕРДИЈЕВОМ „ОТЕЛУ“
22.12.2016.

Сопран Марија Папајоану са Кипра, гостовала је 22. децембра у улози Дездемоне, у Вердијевом „Отелу“, који је под диригентском управом Дејана Савића изведен на Великој сцени.
Насловну улогу Отела – заповедника млетачке војске, певао је тенор Душан Плазинић, док је ролу Јага, официра перфидне природе и бескрупулозних амбиција, дочарао баритон Драгутин Матић.
Улоге су остварили и Љубица Вранеш (Емилија), Марко Живковић (Касио), Слободан Живковић (Родриго), Свето Кастратовић (Лодовико), Павле Жарков (Монтано) и Предраг Глигорић (Гласник).
У представи учествују Оркестар и Хор Опере Народног позоришта у Београду.
"Отело", под диригентском управом Ане Зоране Брајовић, у режији госта из Италије Паола Бајока, премијерно је изведен на Дан позоришта 22. новембра прошле године.
Сценографију је креирала Невенка Видак, а видео продукцију је урадио Петар Антоновић.
Асистенти диригента су Стефан Зекић и Ђорђе Станковић, а помоћник редитеља Ана Григоровић.
Папајоану је, у последњих неколико година, четири пута била гошћа Народног позоришта – 26. априла 2013. и 19. јуна 2014. наступила је у Пучинијевој опери „Мадам Батерфлај“ и два дана касније, 21. јуна, у још једном његовом ремек-делу „Тоски“.
Последњи пут, представила се београдској публици управо у улози Дездемоне – 25. новембра прошле године.
Опера у четири чина „Отело”, за коју је либрето написао Ариго Боито, према истоименој драми Вилијама Шекспира, праизведена је 5. фебруара 1887. године у чувеној миланској Скали.
М.Б.

МАРИЈА ПАПАЈОАНУ
Марија Папајоану, рођена је на Кипру, у Лимасолу. Студирала је на Грчком Конзерваторијуму у Атини, где је дипломирала соло певање са изванредним успехом.
Након дипломирања усавршава извођење репертоара за сопран са Василисом Јанулакосом, грчким баритоном светског реномеа.
Током каријере наступала је у бројним оперским представама: са московским Малим симфонијским оркестром, Камерним оркестром Окинаве, Државним операма у Варни, Благоевграду и Бургасу у Бугарској.
Наступала је и са Националном опером Грчке, где је сарађивала са редитељем Михалисом Какоyијанисом, као и са Камерним државним оркестром Кипра.
Уметнички директор Државне опере из Бона Ђанкарло дел Монако ангажовао ју је 1994.године за извођење светске премијере савремене опере “Der Ewige Frieden”, под диригентским вођством Денис Расел Дејвиса у сценској поставци Јиргена Танкина. Ова опера је потом изведена и на Festwochen фестивалу у Бечу.
Током година Марија Папајоану је приређивала концерте и појављивала се у више филмова и драмских представа емитованих на телевизији и у арт биоскопима на Кипру и широм Европе.
Једна је од најистакнутијих промотера оперске ументости на Кипру.
Њени напори крунисани су формирањем Оперског друштва Кипра, на чијем је челу као уметнички директор била пуних шест година.
Такође је у више наврата била члан стручних жирија за оцењивање и дипломске испите студената музичких школа на Кипру.

РЕПЕРТОАР (избор)
■ Норма (Адалђиза) Мали симфонијски оркестар - Москва
■ Кавалерија Рустикана (Сантуца) Мали симфонијски оркестар - Москва
■ Кармен (Мерцедес) Бонска опера - Немачка
■ Дон Ђовани (Дона Елвира) Државне опере у Бургасу и Софији, Бугарска
■ Љубавни напитак (Адина) Државни оркестар Кипра
■ Пајаци (Неда) Државни оркестар Кипра
■ Der Evige Frieden – Бонска опера - Немачка
■ Кармен (Микаела) Државна опера у Варни- Бугарска
■ Тоска (насловна улога) Државна опера у Варни и Благоевградска Опера - Бугарска
■ Риголето (Мадалена) Национална опера Грчке
■ Тако чине све (Деспина) Камерни државни оркестар Кипра
■ Фигарова женидба (Сузана) Камерни оркестар Окинаве - Јапан