ПРЕМИЈЕРА ОПЕРЕ “ПЛАШТ” (“ТАБАРО”) 12. ФЕБРУАРА НА ВЕЛИКОЈ СЦЕНИ

Представа Ђакома Пучинија “Плашт” (“Табаро”) у извођењу полазника Оперског студија “Борислав Поповић” биће премијерно одиграна у суботу 12. фебруара у 19 часова на Великој сцени.

Ову оперу у једном чину, саставном делу "Триптиха" који чине и “Сестра Анђелика” и “Ђани Скики”, режирао је Дејан Миладиновић, диригент је Дејан Савић, сценограф Александар Златковић, костимограф Катарина Грчић Николић, док је руководилац музичких припрема била Радмила Бакочевић.
Све улоге, осим Луиђија, у којој ће наступити првак Опере Народног позоришта Јанко Синадиновић, поверену су полазницима Оперског студија Вуку Зекићу (Микеле), Дејану Љутовцу/ Славену Чичи (Тинка), Михајлу Шљивићу/ Милошу Ђуричићу (Талпа), Ани Петричевић/ Слађани Павловић (Ђорђета) и Љубици Вранеш/ Ани Радовановић (Фругола).
На конференцији за новинаре, одржаној у Музеју Народног позоришта, управник Божидар Ђуровић је казао да ће предстојећа премијера бити посебна по томе што ће на једном месту младалачки дар, ентузијазам, енергија и жеља бити спојени са зрелошћу Радмиле Бакочевић, даром диригента Дејана Савића као и са зрелошћу, даром и великим животним искуством Дејана Миладиновића.
Он је рекао да је веома знатижељан, уосталом као и цела оперска јавност, да види како ће на сцени функционисати нешто што на први поглед, можда, делује неспојиво.
- То је врло спојиво и мислим да је то не само рецептура за успех, него и најбољи могући пут за подмлађивање Опере Народног позоришта. Уверен сам да ће ова генерација певача, највише захваљујући начину на који улазе у професионални живот уз мајсторе какве су поменуте колеге и пријатељи, бити истинска будућност српске опере – нагласио је управник Народног позоришта и захвалио се примадони Бакочевић, Миладиновићу и Савићу што су својим знањем и искуством помогли младим певачима да се домаћој оперској јавности представе на најбољи начин.
Ђуровић је додао да су у току преговори да “Плашт”, који ће на Великој сцени бити изведен и 19. фебруара, има неколико гостовања по градовима у Србији.  
Госпођа Бакочевић је најавила да ће ова опера, у позитивном смислу, “бити једно велико изненађење”, чак и упркос чињеници што ће неки од младих талената по први пут крочити на сцену.
- Веома сам срећна што радим са овом децом. Не осећам се уморно, јер је право задовољство бити са њима – казала је она и нагласила да је “Плашт врло компликована опера, али и једна од најлепших из овог Пучинијевог триптиха”. 
Оцењујући потез наше националне опере, да “Плашт” уврсти на репертоар, “одличним”, Савић је као и госпођа Бакочевић похвално говорио о овом наслову називајући га једним од драгуља оперске уметности. Он је подсетио да је Опера Народног позоришта пре неколико година веома успешно поставила дело “Ђани Скики” и најавио да је у плану Оперског студија да се до краја ове или почетком следеће сезоне, уради и преостали наслов из триптиха “Сестра Анђелика”.
- Значај једне овакве представе је не само у томе што се она први пут поставља код нас, него и зато што се ради о једном ремек делу које је зрело, изврсно и има то трајање од 50 минута које је иделано за неке матине програме, гостовања, али и за све оне средине и појединце који се још увек плаше опере и који сматрају да је опера неки баук и давеж који траје по неколико сати. Ако се укаже прилика да се представа још неки пут нађе на нашој сцени, или ако се догоде гостовања или матинеи, мислим да ће то додатно учврстити позитивну слику о нашем раду и о успесима Оперског студија који уопште нису занемарљиви – напоменуо је Савић.
Називајући себе редитељем из сенке, Миладиновић је казао да је његов задатак био да својим саветима, упутствима, идејама, које су веома често биле и заједничке, помогне “овој младости и овим талентима да освоје сцену”.
- Исто тако, помагао сам им да и та сцена њих усвоји, али и да се, на почетку својих каријера, ослободе свих оних оперских догми и шема. Хвала Народном позоришту, господину Ђуровићу и госпођи Радмили Бакочевић што су ме позвали да урадим “Плашт” са студентима и да им са стране, из сенке, помогнем да направе представу која ће публици бити довољно интересантна. Задовољство ми је и што радим са својим имењаком, јер тамо где раде двојица Дејана, представа не може да буде лоша – рекао је Миладиновић.
Директорка опере Катарина Јовановић је оценила да млади таленти “напредују великим корацима” и захвалила се професорки Бакочевић, Савићу и Миладиновићу што су “одиграли кључне улоге у припреми овог дела које ће, надам се, одушевити публику”.
Она је изразила задовољство спрегом која је створена између младих уметника,  професорке Бакочевић и управника Ђуровића “који је разумео да без будућности не можемо говорити ни о садашњости Народног позоришта”.
Јовановићева је додала да је веома поносна “на ове младе људе” и најавила да ће они ускоро бити ангажовани и у најновијој продукцији – опери “Заљубљен у три наранџе”, чија је премијера, у режији Јиржија Менцла, планирана за 6. април.
Полазници Оперског студија су истакли да им је веома драго што су радили са великанима наше сцене, као што су госпођа Бакочевић и господа Савић и Миладиновић, и захвалили се свима на указаном поверењу које ће, како су обећали, свакако и оправдати.
У представи учествују Оркестар и Хор Опере Народног позоришта. Концертмајстор је Едит Македонска, шеф Хора Ђорђе Станковић, корепетитор Глеб Горбунов, а организатор Љиљана Миловановић.
М.Б.