Отварање изложбе о примадони Радмили Смиљанић „Све било је музика“, ауторке Драгице Гаћеше, 23. октобра (18,00) у Музеју Народног позоришта

Изложба о примадони и професорки Радмили Смиљанић „Све било је музика“, ауторке Драгице Гаћеше, биће отворена 23. октобра (18,00) у Музеју Народног позоришта у Београду.

Поставка обухвата 50 година уметничког и скоро три деценије педагошког рада, као и њене драге успомене.

Посетиоци ће моћи да погледају бројне фотографије, програме, плакете и награде славне уметнице.

Осим блиставе каријере како на нашој тако и на сценама широм света, фотографије обухватају период од њеног најранијег детињства у родној Бањалуци, одрастања током рата, школовања у Београду и Сарајеву, љубав и брак са Браниславом Мијаиловићем, њиховог сина Николe (који је такође оперски певач и професор) као и њен професорски рад на Музичкој академији у Сарајеву, у Републици Српској, Бањалуци и Бијељини, Факултету музичке уметности у Београду и Академији лепих уметности.

Из Сарајевске опере на позив чувеног диригента Оскара Данона, са екипом београдских солиста тумачила је улогу Фатаморгане у опери „Заљубљен у три наранџе“ и улогу Лизе у „Пиковој дами“, на гостовању у Барселони која јој је отворила врата Народног позоришта.

Дебитује 13. марта 1968. године улогом Леоноре у „Трубадуру“, Ђузепа Вердија, а потом добија стални ангажман.

Верди, Чајковски, Брамс, Корсаков, Глинка, Моцарт, Сметана, Пучини, Маскањи, Росини... само се нижу у извођачком репертоару примадоне светског реномеа.

Њене гласовне способности и пре свега глумачке креације отварају јој врата свих водећих оперских кућа у свету од Модене, Барселоне, Линца, Трста, Одесе, Таљина, Рима, Беча, Прага, Солуна, Брна, Мајнца...па до Сијетла где је наступила у „Пиковој дами“ са Регином Ресник и „Балу под маскама“ са Ђорђом Занканаром. Партнери су јој били Доминго, дел Монако, Карерас, ди Стефано, Медл, Цвејић и многи други.

Друговала је са Лучаном Паваротијем, али се ситцајем околности нису нашли заједно на сцени. Међутим њен син Никола Мијаиловић је после победе на Паваротијевом такмичењу у Филаделфији, имао част и певао са њим у „Боемима“.

Радмила Смиљанић добитница је награде за најбољу интерпретацију Марженке у „Проданој невести“ и награде и медаље за најбољу интерпретацију дела чешког композитора Леоша Јаначека, на Прашком пролећу.

Добила је и Златну плочу Југодиска у Сава центру у Београду, поводом прославе 35 година уметничког рада, као и Златни печат Народног позоришта 2019. године.

Прочитајте још вести