Опера "На уранку" друга на НИН-овој топ листи музичких догађаја у 2019. години

Једночина опера Станислава Биничког „На уранку", према либрету Бранислава Нушића, која је премијерно изведена пре нешто више од два месеца, 30. октобра, на Великој сцени,  под диргентском управом Стефана Зекића и у режији Ане Григоровић, заузела је високо друго место на НИН-овој топ листи музичких догађаја у 2019. години.

У образложењу новинарке тог угледног недељника Марије Ћирић, наведено је да је ова опера (наравно, уз "Kоштану" Петра Kоњовића која је такође постављена 2019), одличан потез репертоарске политике Опере Народног позоришта у Београду. 
"Дело је дато у новим контекстима, редитељка Ана Григоровић ситуира радњу у актуелни тренутак и транзиционе контексте обезличене стварности српске свакодневице. Битно је и укључивање младих солиста у носеће продукције, таква врста освежења већ неко време је веома добродошла Опери Народног позоришта: Евгенија Јеремић, Марко Живковић и Вук Зекић са лакоћом одговарају на редитељске захтеве, суверено владају сценом".

Радња се догађа у бурним временима с краја претпрошлог века, негде на југу Србије, а у оквиру ње, смештена је прича о љубавном троуглу младог српског пара и турског аге... Поставка је модерна, а заплет осавремењен и стилизован, да би публици приближио ту универзалну љубавну причу. 

Иако је реч о трагедији, редитељка Григоровић је на ефектан начин успела да нагласи и неке комичне елементе нашег малограђанског друштва.

Посебну занимљивост чини то што је дело изведено са оркестрацијом која је последњи пут била изведена 1968. године.

На премијерном извођењу у подели су били Евгенија Јеремић (Станка), Марко Живковић (Раде), Дубравка Филиповић (Анђа), Вук Зекић (Реџеп), Михаило Оташевић (Мујезин), глумац Хаџи Ненад Маричић (Индустријалац), Наташа Радовановић (Једна из народа), Милан Панић (Један из народа) и Вук Радоњић (Један из народа).

У представи учествовују Оркестар, Хор и Оперски студио „Борислав Поповић“ Народног позоришта у Београду.

Сценографкиња је Дуња Kостић, костимографкиња Kатарина Грчић Николић, за кореографију је био задужен Милош Kецман, док је аутор сценског покрета Сузана Лукић. 
М.Б. 

Прочитајте још вести